مقالات تخصصی

نحوه تشخیص دریچه گاز برقی و سیمی

دریچه گاز برقی و سیمی
بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری پراید

مشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

تفاوت دریچه گاز برقی و سیمی (نحوه تشخیص دریچه گاز برقی و سیمی)

فرق دریچه گاز برقی و سیمی چیست ؟  دریچه گاز سیمی بهتر است یا برقی ؟ از کجا بفهمیم دریچه گاز سیمی است یا برقی ؟در گذشته دریچه گاز بیشتر خودرو ها از نوع سیمی بوده است اما امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی این دریچه ها جای خود را به دریچه های گاز برقی داده اند. دریچه های گاز برقی نسبت به دریچه های قدیمی مزایا و معایبی دارند که در ادامه به بررسی دقیق تفاوت دریچه گاز برقی و سیمی خواهیم پرداخت.

پیشنهاد : برای خرید باتری خودرو با قیمت مناسب با شماره ی 09139324729 تماس بگیرید تا در هرساعت از شبانه روز در کم ترین زمان ممکن باتری شما توسط نیرو های امداد باتری اصفهان  به دست شما برسد.

توجه داشته باشید برای درک بهتر تفاوت بین این دو دریچه بهتر است ابتدا در مورد نحوه تشخیص دریچه گاز برقی و سیمی اطلاعات دقیق تری پیدا کنید که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم. اورجینال باتری باتری فروشی اصفهان نمایندگی رسمی انواع باتری خودرو در بهترین و مطرح ترین برند های روز از جمله صبا باتری ، سپاهان باتری ، برنا باتری و…در اصفهان می باشد.

برای خرید باتری خودرو در بهترین کیفیت با نازلترین قیمت باتری خودرو می توانید با شماره ی تماس بگیرید. به یاد داشته باشید در هر ساعت از شبانه روز اگر از اورجینال باتری خرید کنید می توانید از امداد باطری شبانه روزی در شهر اصفهان در کوتاه ترین زمان ممکن بهره مند شوید.برای تماس با کارشناسان حرفه ای فروشگاه می توانید روی عکس زیر کلیک کنید.

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری هیوندا ولستر

تومان1,558,249 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

عملکرد انواع دریچه گاز برقی و سیمی

همه انواع با استفاده از سوپاپ دوار و تغییر زاویه آن، میزان هوای ورودی به موتور را تنظیم می کنند، به گونه ای که مقدار سوخت تزریقی به نسبت مقدار هوا کاهش می یابد و قدرت و گشتاور موتور تنظیم می شود. در یک جاده فرعی، زمانی که موتور زیر بار نیست و راننده دستور فشار دادن پدال گاز را دریافت نکرده است، باعث می شود موتور روشن بماند.

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری هیوندا ازرا

تومان2,181,554 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

دریچه گاز برقی در مقابل دریچه گاز سیمی

فرق دریچه گاز برقی و سیمی چیست ؟ تشخیص دریچه گاز سیمی و برقی چگونه است ؟ دریچه گاز برقی نیز همانند سیمی نیازمند یک نیروی اولیه ی مکانیکی است اما دریچه گاز برقی بسیار کارآمد تر، سریع تر از دریچه گاز سیمی عمل می کند .

در دریچه گاز سیمی به دلیل درگیر شدن قطعات مکانیکی زیاد برای عملکرد دریچه گاز ما قطعات زیادی را برای این کار درگیر می کردیم و در نتیجه اصطحلاک بیش تری به موتور وارد میشد .اما در دریچه گاز برقی قطعات کم تری درگیر هستند و بیش تر این انتقال توسط سیگنال های الکتریکی و سیستم برقی کار می کند . در نتیجه اصطحلاک کم تری را برای قطعات داریم .

دریچه گاز برقی

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات بیشتر از تعمیر باتری ماشین کلیک کنید

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری رنو داستر

تومان2,139,968 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

دریچه گاز برقی خودرو چگونه کار می کند؟

دریچه هوشمند با فشردن پدال گاز برقی کار می کند. راننده با فشردن پدال به ECU درخواست ورود هوای بیشتر می دهد. کامپیوتر خودرو هم با توجه به پارامتر های مختلف مقدار دقیق نسبت هوا به سوخت را تنظیم میکند و پولکی به مقدار نیاز باز میشود.

بالارفتن امنیت با دریچه گاز برقی

اما شاید برایتان سوال باشد که چگونه این اتفاق رخ می دهد .در دریچه گاز برقی ، سیستم الکترونیکی دریچه گاز برقی ایمنی بیش تری را نسبت به دریچه گاز سیمی ارائه می‌کنند که این یکی از تفاوت دریچه گاز برقی و سیمی است. در یک دریچه گاز سیمی ، دریچه گاز تنها به ورودی راننده متکی است تا تصمیم بگیرد که چقدر باز یا بسته شود اما یک سیستم کنترل الکترونیکی دریچه گاز برقی ، واحد کنترل اصلی نه تنها ورودی های پای راننده را روی پدال گاز می خواند بلکه ورودی چرخ هایی که در حال لیز خوردن، چرخ هایی که چسبندگی دارند.

سیستم فرمان و ترمزها را نیز بررسی می کند و به تصحیح خطای راننده کمک می کند.در نتیجه ماشین را تحت کنترل نگه می دارد . به عبارت دیگر ، یک سیستم کنترل دریچه گاز برقی می تواند عوامل متعددی را که روی خودرو تأثیر می گذارد متعادل کند.

مزایای دریچه گاز برقی

هر کدام از این مدل دریچه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که همین اتفاق سبب تفاوت دریچه گاز برقی و سیمی شده است. به صورت کلی دریچه گاز مکانیکی به دلیل وجود همین ارتباط مکانیکی عملا هیچ تاخیری ندارند. این موضوع بدیهی است چرا که اصولا در انتقال نیرو، چیزی به نام تاخیر زمانی مفهوم ندارد و اعمال نیرو و دریافت عکس‌العمل آن همزمان رخ می‌دهد.در ادامه به بررسی مزایای دریچه گاز برقی در تفاوت گاز برقی و سیمی می پردازیم.

  • در دریچه های هوشمند دیگر قطعات مکانیکی تا جایی که شده حذف شده اند.
  • قطعات مکانیکی اصطحلاک بیشتری نسبت به قطعات الکترونیکی دارند.
  • یکی دیگر از مزایای دریچه گاز برقی این قطعه تنظیم دقیق هوای ورودی است. اینکار باعث افزایش راندمان و جلوگیری از خام سوزی میشود.
  • دریچه گاز مکانیکی همیشه مشکل خراب شدن استپر و سنسور دریچه گاز را دارند.خراب شدن استپر و سنسور دریچه گاز باعث گاز هرز خوردن خودرو میشود.اما این قطعه با حذف شدن قطعات مکانیکی اضافی خرابی ها را به حداقل رسانده است.
  • دریچه گاز برقی نسبت به مکانیکی نیاز به سرویس های کمتری دارد.

پیشنهاد ویژه : شما می توانید باتری های سپاهان را با بهترین قیمت باطری سپاهان از نمایندگی باتری اصفهان خریداری کنید.

دریچه گاز برقی یا سیمی؟

دریچه گاز برقی یا سیمی چیست؟

عیب یابی و علائم خرابی دریچه گاز برقی و سیمی

در صورت خرابی این قطعه چراغ چک روشن می شود. و دیگر با فشار دادن پدال گاز، دور موتور افزایش نمی یابد، یا بسیار ناچیز بالا می رود.قابل ذکر است که چون دریچه گاز برقی در معرض هوا قرار دارد، معمولا کثیف شدن و جرم گرفتن آن باعث نوسان دور موتور آرام خودرو می شود، که در این حالت با استفاده از “اسپری گانک”، می توان آنرا شستشو داد و مشکل را حل کرد.

به دلیل نبود اتصال مکانیکی، دست طراح برای قرار دادن مجموعه در هر نقطه‌ای از محفظه پیشرانه کاملا باز است و می‌توان طراحی‌های بهتری انجام داد. دریچه گاز برقی به دلیل دخالت‌های ECU به ما امکان کنترل بهتر مصرف سوخت و آلایندگی را می‌دهد و همچنین بستری است برای دخالت بدون دردسر سایر سیستم‌ها نظیر کروز کنترل و محدود‌کننده سرعت، سیستم برنامه کنترل پایداری (ESP) و گیربکس اتوماتیک.

دریچه گاز برقی بهتر است یا سیمی ؟

دریچه گاز برقی بهتر است یا سیمی ؟ دریچه گاز برقی نیز همانند سیمی نیازمند یک نیروی اولیه ی مکانیکی است اما دریچه گاز برقی بسیار کارآمد تر سریع تر از دریچه گاز سیمی عمل می کند .  در دریچه گاز سیمی به دلیل درگیر شدن قطعات مکانیکی زیاد برای عملکرد دریچه گاز ما قطعات زیادی را برای این کار درگیر می کردیم و در نتیجه اصطحلاک بیش تری به موتور وارد میشد .

اما در دریچه گاز برقی قطعات کم تری درگیر هستند وب یش تر این انتقال توسط سیگنال های الکتریکی و سیستم برقی کار می کند . در نتیجه اصطحلاک کم تری را برای قطعات داریم .به علت همین دخالت‌پذیری بیشتر دریچه گاز برقی نیز امروزه تمایل سازندگان بر دریچه گاز برقی بیشتر بوده تا بتوانند امکانات بیشتری به خودرو اضافه کنند.

اما اگر صحبت از سرعت عمل بالا و یا کاهش هزینه ساخت باشد، برتری با دریچه گاز مکانیکی خواهد بود.بهتر است برای تغییر دریچه گاز برقی به سیمی و کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تشخیص دریچه گاز برقی و سیمی از متخصصان حرفه ای کمک بگیرید.

دریچه گاز برقی بهتر است یا سیمی؟

تفاوت دریچه گاز برقی و مکانیکی چیست؟

سرویس دریچه گاز برقی چگونه انجام می شود؟

سرویس دریچه گاز برقی چگونه انجام می شود ؟ برای سرویس دریچه گاز برقی بهت است مراحل زیر را انجام دهید . برای شستشو و حفظ قسمت ورودی هوا، ماشین باید خاموش باشد، با موتور روشن، به هیچ وجه نباید روی اتصالات گاز کار کنید.سپس تهویه موتور را باز کنید. توجه داشته باشید برای باز کردن دریچه فقط به یک پیچ گوشتی دو سر نیاز دارید.

دریچه را باز کنید و دریچه را بردارید. بعد به سراغ فن آن بروید و فن را با دقت و محکم بردارید . در این قسمت توجه کنید که فن کمی سفت است از این رو مواظب باشید برای خارج کردن فن ، آن را نشکنید.اکنون داخل دریچه گاز را با اسپری تمیز کنید. سپس فردی باید درون ماشین بنشیند. سوئیچ را باز کنید و پدال گاز را تا انتها فشار دهید.دریچه گاز باز می شود. زمانی که شیر کاملاً باز باشد می توان ورودی هوا را سرویس کرد.

عکس دریچه گاز برقی

عکس دریچه گاز برقی

دریچه گاز سیمی و برقی

سخن آخر 

در سال های اخیر کمپانی های خودروسازی ایرانی حتی مدل های قدیمی تر را نیز به دریچه گاز برقی و سیمی مجهز کرده اند. دریچه گاز به خودرو شتاب بیشتری می دهد و همچنین در مقایسه دریچه گاز سیمی و برقی شاهد اصطکاک کمتری روی دریچه گاز هستیم. وجود دریچه گاز برقی سبب تنظیم دقیق هوای ورودی خواهد شد از این جهت بیشترین خودرو های ساخت سال های اخیر از این نوع دریچه می باشد.جالب است بدانید در مسابقات رالی ماشین سواران دریچه های خود را به سیمی تغییر می دهند.

 

سوالات متداول

1.تفاوت دریچه گاز برقی با سیمی چیست؟

تفاوت گاز سیمی و برقی در ریسپانس آنی ، کنتل حجم هوای ورودی ،کنترل مصرف و آلایندگی می باشد.

2. مزایای دریچه گاز برقی و سیمی چیست؟

  • در دریچه های هوشمند دیگر قطعات مکانیکی تا جایی که شده حذف شده اند.
  • قطعات مکانیکی اصطحلاک بیشتری نسبت به قطعات الکترونیکی دارند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *