مقالات تخصصی

خوابیدن باتری ماشین در سرما

خوابیدن باتری ماشین

خوابیدن باتری ماشین یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که بدون علامت خاصی و معمولا بی سر و صدا پیش می آید. ایت معظل شایع به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیوفتد که در این مقاله به بررسی دلایل خوابیدن باتری خودرو خواهیم پرداخت .

در ادامه ی مقاله به پرتکرار ترین سوالاتی مانند اگر باتری ماشین خوابید چه کنیم ، چرا باتری ماشین میخوابه و چیکار کنیم باتری ماشین نخوابد پاسخ خواهیم داد . پس اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده است ، خواندن مقاله ی خوابیدن باتری خودرو را به شما پیشنهاد می کنیم .

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری سوزوکی 150 آمپر سپاهان

443,000 تومان443,000 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

دلایل خوابیدن باتری ماشین

خوابیدن باتری ماشین یا مردن باتری و یا حتی خالی شدن باتری یکی از مشکلات رایج مرتبط با سیستم برقی رسانی خودرو است که دلیل اصلی این مشکل ، خالی شدن شارژ باتری خودرو است .

پیشنهاد : برای خرید باتری سوزوکی سپاهان در اصفهان با قیمت ویژه کلیک کنید.

خالی شدن شارژ باتری خودرو به دلایل متعددی ممکن است اتفاق بیوفتد که سبب خوابیدن باتری خودرو می گردد و این بدان معنا است که باتری خودرو برای تامین انرژی الکتریکی برای سیستم برق رسانی خودرو ، توانی ندارد .

دلایل خوابیدن باتری ماشین

البته که دلایل خوابیدن باتری ماشین در سرما به علت های دیگر هم مربوط می شود که در ادامه فهرستی از این دلایل را برای شما آورده ایم. با خواندن این موارد ، شما به راحتی می توانید به سوالاتی نظیر چکار کنیم باتری ماشین نخوابد پاسخ دهید .خوابیدن باتری ماشین ممکن است به عوامل مختلفی برگردد، از جمله:

  • عدم استفاده مدت‌ های طولانی: اگر ماشین برای مدت طولانی خاموش بماند، باتری ممکن است خالی شود. بخصوص در ماشین‌ هایی که قابلیت خاموش کردن خودکار دارند و برق مصرفی را کاهش می ‌دهند، این اتفاق بیشتر اتفاق می ‌افتد.
  • باتری قدیمی یا خراب: باتری ‌های قدیمی تر یا خراب ممکن است قدرت شارژ را به خوبی حفظ نکنند و بیشتر در معرض خوابیدن باشند.
  • شارژر معیوب: در برخی مواقع، شارژر ماشین ممکن است به خوبی کار نکند و باعث خوابیدن باتری شود.
  • تخلیه باتری: اگر سیستم برق مصرفی ماشین هنگامی که خاموش است بیش از حد فعال باشد، ممکن است باتری تخلیه شود و خوابیده شود.
بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری سوزوکی 170 آمپرسپاهان

421,500 تومان421,500 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

روش جلوگیری از خوابیدن باتری خودرو در سرما

یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از خوابیدن باتری ماشین در سرما شارژ کردن باتری ماشین است. منظور ما از شارژ کردن اتصال آن به دستگاه شارژر نیست. بلکه در روزهای قبل خودرو را روشن کرده و مسافتی چند کیلومتری را با آن طی کنید که باتری ماشین به وسیله دینام خودرو شارژ شود و به بالاترین حد شارژ برسد.

بیشتر بخوانید : برای کسب اطلاعات از شارژ باتری ماشین کلیک کنید.

روش جلوگیری از خوابیدن باتری خودرو در سرما

در این شرایط می توانید نسبت به استارت زدن در صبح های سرد زمستان و روشن شدن ماشین خود امید بیشتری داشته باشید.علاوه بر رعایت موارد بالا شما می توانید برای جلوگیری از خوابیدن باتری خودرو در سرما ، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • مطمئن شوید که ماشین شما را هر چند هفته یک بار روشن کنید و برای مدت کوتاهی در حرکت قرار دهید تا باتری شارژ شود.
  • از باتری‌ های با کیفیت و جدید استفاده کنید.
  • سیستم برق مصرفی ماشین را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برق مصرفی در حالت خاموش کار درستی دارد.
  • شارژر باتری ماشین را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به خوبی کار می‌کند.

با توجه به موارد بالا می توانید سوال چکار کنیم باتری ماشین در زمستان نخوابد را به راحتی پاسخ دهید.البته برای تکمیل تر شدن سوال چکار کنیم باتری ماشین نخابد بهتر است با نشانه های خوابیدن باتری ماشین در سرما و زمستان نیز آشنا شوید

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری سوزوکی 180 آمپرسپاهان

415,000 تومان415,000 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

باتری ماشین خوابیده چطور روشنش کنم

شاید این سوال باتری ماشین خوابیده چطور روشنش کنم برای شما هم پیش آمده باشد ؛ این مقاله از اورجینال باتری راهکار های روشن کردن ماشین بعد از خوابیدن باتری خودرو را به شما ارائه می دهد. یکی از رایج‌ترین راهکار هایی که برای روشن کردن ماشین بعد از خوابیدن باتری خودرو در سرما به ذهن اغلب افراد می ‌رسد، هل دادن آن است. البته خودرو های دنده اتومات به هیچ وجه نباید هل داده شوند.

باتری ماشین خوابیده چطور روشنش کنم

همچنین در خودرو های دنده ای نیز احتمال رد کردن تسمه تایم وجود دارد و بنابراین ما این روش را به طور کلی خیلی پیشنهاد نمی ‌کنیم، مگر اینکه راه‌حل دیگری وجود نداشته باشد. شما می توانید پس از خوابیدن باتری ماشین، از انواع راهکار روشن کردن ماشین بعد از خوابیدن باتری در زیر بیان شده ، استفاده کنید.

  • استفاده از کابل جاکاری: اگر دسترسی به یک ماشین دیگر با باتری شارژ شده دارید، می‌توانید از یک کابل جاکاری (جامپ استارتر) استفاده کنید. این کابل را به باتری ماشین خود و ماشین دیگر متصل کنید، سپس ماشین دیگر را روشن کنید و به مدت چند دقیقه منتظر بمانید تا باتری ماشین شما شارژ شود. سپس ماشین خود را روشن کنید.
  • استفاده از جاکاری قابل حمل: اگر کابل جاکاری در دسترس نیست، می‌توانید از یک جاکاری قابل حمل استفاده کنید. این نوع جاکاری‌ها دارای باتری داخلی هستند که می‌توانند باتری ماشین را شارژ کنند. به عنوان مثال، جاکاری‌هایی که از طریق پورت سیگارتی ماشین قابل اتصال هستند.
  • استفاده از خودرو های دیگر: اگر دسترسی به یک ماشین دیگر ندارید، می‌توانید از خدمات جابجایی خودرو استفاده کنید. شرکت‌های جابجایی خودرو معمولاً دارای تجهیزات لازم برای روشن کردن ماشین با باتری خالی هستند.
  • استفاده از باتری قابل حمل: اگر به یک باتری قابل حمل دسترسی دارید، می‌توانید آن را به باتری ماشین متصل کرده و سپس ماشین را روشن کنید.
  • بازیابی باتری: در صورتی که باتری ماشین شما به خاطر عدم استفاده طولانی مدت خالی شده است، با زنگ زدن به کلید تا مدتی چراغ‌های داخلی روشن می‌شود و بعد از آن می‌توانید ماشین را روشن کنید.

همچنین، پس از روشن کردن ماشین، بهتر است بررسی کنید که چرا باتری خالی شده است. اگر این مشکل به صورت مکرر اتفاق می‌افتد، ممکن است نیاز به بررسی و تعمیر بیشتر داشته باشد.شما می توانید برای خرید باتری خودرو با بهترین برند ها با شماره ی 09139324729 تماس بگیرید تا امداد باتری خودرو در اصفهان در کم ترین زمان ممکن به کمک شما بیاید.

علائم خوابیدن باتری ماشین در سرما

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری سوزوکی 190 آمپر سپاهان

413,500 تومان413,500 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

علائم خوابیدن باتری ماشین در سرما

اگر در روزهای سرد سال به ماشین خود استارت زدید و مشاهده کردید خودرو خیلی ضعیف و به اصطلاح بی جان استارت می خورد، بدانید که باتری ماشین شما خوابیده است. در بعضی مواقع حتی ممکن است خودرو اصلا استارت هم نخورد و صدای ناله ضعیفی از موتور شنیده .

حتی ممکن است در حین چرخاندن سوییچ برای استارت زدن عقربه های آمپرها حرکت کنند که همه این موارد نشان دهنده خوابیدن باتری ماشین یا مردن باتری یا دشارژ شدن باتری در سرما هستند. البته اگر عمر باتری ماشین شما تمام نشده باشد و باتری شارژ بوده باشد بعید است که در صبح های سرد زمستان توان روشن کردن خودرو را نداشته باشد.

برای جلوگیری از خوابیدن باتری خودرو در سرما بهتر است به نشانه هایی که در ادامه آورده شده است ، توجه ویژه کنید . این نشانه ها و علائم خوابیدن باتری ماشین در سرما را همیشه در نظر داشته باشید که می تواند شما را از سوالاتی مانند باتری ماشین خوابیده چطور روشنش کنم ، باتری ماشین خوابیده چیکار کنم و… راحت می کند.

  • خاموش شدن چراغ های داشبور
  • روشن شدن چراغ چک ماشین
  • روشن نشدن ماشین
  • پوسیدگی کانکتورهای خودرو
  • صدایی مانند کلیک کردن هنگام روشن کردن ماشین
  • کند شدن موتور

سوالات متداول

1. چرا باتری ماشین می خوابه؟

خوابیدن باتری ماشین یا مردن باتری و یا حتی خالی شدن باتری یکی از مشکلات رایج مرتبط با سیستم برقی رسانی خودرو است که دلیل اصلی این مشکل ، خالی شدن شارژ باتری خودرو است .

2. باتری ماشین خوابیده را چطور روشن کنم ؟

برای روشن کردن باتری خودرو می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از جاکاری قابل حمل
  • استفاده از جاکاری
  • استفاده از باتری قابل حمل
  • بازیابی باتری

3.نشانه های خوابیدن باتری ماشین چیست ؟

  • خاموش شدن چراغ های داشبور
  • روشن شدن چراغ چک ماشین
  • روشن نشدن ماشین
  • پوسیدگی کانکتورهای خودرو
  • صدایی مانند کلیک کردن هنگام روشن کردن ماشین
  • کند شدن موتور

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *