مقالات تخصصی

تعویض باتری ماشین

تعویض باتری ماشین
در این مقاله به بحث تعویض باتری ماشین و نکات آن می پردازیم. تعویض باتری ماشین هنگامی اتفاق می افتد که به تدریج و در گذر زمان باتری ها خراب می شوند و تا جایی که امکان و قدرت لازم را برای استارت موتور ندارند. الگوهای استفاده از ماشین در تحلیل رفتن باتری نقش دارد.
به صورتی که سفرهایی با زمان کوتاه امکان دارد اجازه شارژ به صورت کامل را به باتری شما ندهد. گرما نیز در خراب شدن زودتر باتری نقش دارد و باعث تعویض باتری ماشین می شود.
حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که چگونه متوجه شویم که عمر مفید باتری ماشین به سر آمده و وقت آن رسیده که آن را عوض کنیم؟
باتری خودرو قطعه حیاطی محسوب می گردد که بدلیل عمر بالا خودرو کمتر نیاز به نگه داری آن از سوی مالکان خودرو احساس می گردد اما باید بدانیم که باتری ها مانند برنا باتری و تمامی قطعات خودرو نیاز به بازدید و نگه داری دارند.
همچنین باتری ها عموما دارای عمر مفید چند ساله هستند که بعد از گذشت این مدت کارایی خودرو را از دست می دهند از همین رو شما بعنوان مالک خودرو باید مطلع باشید که چه زمانی باید باطری خود را پیش از خراب شدن تعویض نمایید.
عمر باتری به چه عواملی بستگی دارد؟
عمر باتری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن‌ها می توان به کیفیت باتری، میزان ظرفیت باتری، نوع خودرو و شکل استفاده از خودرو اشاره کرد. به طور مثال خودرویی که در تاکسیرانی و برای حمل مسافر در جاده به صورت شبانه روزی کار می کند، مسلما در مدت زمان کوتاه‌تری به تعویض باتری احتیاج پیدا می‌کند.
باتری ماشین یکی از بخش‌های بسیار مهم آن است. باتری ماشین‌ در راه‌اندازی خودرو، شارژ گوشی، روشن‌کردن لامپ‌ها، تجهیزات تهویه هوا، رادیو و سیستم صوتی تصویری، شیشه‌ بالابر برقی، برف‌پاک‌کن و… نقش مهمی دارد.
باتری خودرو از هر برندی که باشد، طول عمر محدودی دارد. شرکت های سازنده در مورد مدت زمان کارکرد بهینه، اطلاعاتی را ارائه می دهند. در نظر داشته باشید که همه توصیه ها در مورد زمان بندی عوض کردن باتری ماشین، در شرایط نرمال محاسبه می شود.
به طور معمول و در شرایط عادی، هر باتری می تواند بین ۴ تا ۵ سال، بدون مشکل کارایی داشته باشد. با توجه به شرایط جاده ای و نحوه رانندگی در کشور، به نظر می رسد عمر باتری خودرو از این مقدار کمتر باشد.
کارشناسان اتومبیل عقیده دارند حتی بهترین باتری ها نیز حداکثر ۳ سال کارایی دارند و بعد از آن عملکرد باتری به شدت کم خواهد شد. نگهداری باتری پس از این زمان، ریسک به حساب می آید به خصوص برای رانندگانی که در خارج از جاده، تردد می کنند همیشه امکان خراب شدن باتری، وجود دارد.
راننده های حرفه ای حتی از روی نحوه استارت خوردن ماشین هم می توانند به وضعیت باتری، پی ببرند. باتری اتومبیل تامین کننده برق ماشین است و همه قطعات خودرو به نوعی با باتری در ارتباط هستند.
هر نوع ایراد و اشکال در عملکرد بخش های مختلف اتومبیل می تواند نشان دهنده خراب شدن باتری و یا کم شدن شارژ باتری باشد. باطری ماشین نو و در حالت شارژ کامل، بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ آمپر شدت جریان دارد.
این جریان در موقع استارت زدن وارد موتور شده و نیروی لازم برای حرکت میل لنگ را تامین می کند. به مرور توان باتری کمتر شده و بازده اولیه را ندارد. در این صورت باتری قادر نیست، آمپر کافی برای روشن شدن اتومبیل را تولید کند.
زمان تعویض باتری ماشین
بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری رنو داستر

تومان2,139,968 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

تعویض باتری ماشین در محل

تعویض باتری ماشین در محل زمانی اتفاق می افتد که ممکن است برای باتری خودرو در هر مسیری در شهر و یا جاده اتفاقی بیوفتد و راننده را دچار مشکل کند. نشانه های ضعیف شدن باتری عبارتند از:

  • ضعیف شدن تجهیزات برقی ماشین مثل ریموت ها، چراغ ها و سیستم های صوتی
  • حالت باد کردگی، کاهش سطح مایعات و رسوب گرفتگی باتری
  • سخت و ضعیف شدن استارت خوردن ماشین
  • گذشت عمر مفید باتری

بیشتر بدانید: برای اطلاع از نحوه ارائه خدمات به امداد باتری شبانه روزی اصفهان، مراجعه فرمائید.

توجه کنید تا در وقت مناسب برای بررسی باتری و هنگام نیاز به تعویض باتری اقدام کنید. گاهی مواقع باتری ماشین قبل از گذشت عمر مفیدی که دارد و در وضعیتی غیر منتظره فرسوده می شود. برای جلوگیری از خراب شدن باتری بهتر است این موارد را در ذهن داشته باشید:

  • اگر مدام از ماشینتان استفاده نمی کنید هر از چند گاهی آن را خاموش کنید، به ماشینی که بیشتر از دو الی سه ماه استارت نزنید، باتری آن خالی شده و دیگر روشن نمی شود.
  • اجزای برقی مانند سیستم های صوتی را که بیشتر از حد توان برق مصرف می کنند را نصب نکنید.
  • از باتری ایده آل شرایط جوی محیط زندگی تان استفاده کنید.
  • باتری را بیشتر از اندازه شارژ نکنید.
  • از خراب نبودن دینام اطمینان حاصل کنید.
  • به یاد داشته باشید اگر دینام ماشین شما سالم است، با تعویض کردن باتری، نیاز به شارژ کردن دوباره آن نیست.

نحوه تعویض باتری ماشین

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری رنو ساندرو

تومان1,972,999 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

نحوه تعویض باتری ماشین

زمان تعویض باتری ماشین اول به جای آن باید دقت کرد که معمولا در زیر کاپوت قرار گرفته است. در بعضی مواقع باتری در صندوق عقب ماشین و زیر تخته کف قرار دارد و پیدا کردن آن راحت است.

باتری دو قطب منفی و مثبت دارد و به هر کدام از این قطب ها کابل وصل شده است و احتمال دارد با علامت مثبت روی آن نشان شده باشد. باز کردن باتری را باید از قسمت قطب منفی شروع کرد؛ در غیر این صورت امکان دارد اتصال ها دچار مشکل شوند.

با کمک ابزار آچار گیر و یا مهره ای که کابل را به بخش قطب منفی وصل کرده است را شل کنید. بعد از آن کابل را از پایانه که منفی است جدا کنید.
بعد از بخش قطب منفی، باید سراغ قسمت قطب مثبت در باتری بروید.

برای این پایانه هم همان عملیات را تکرار کنید. توجه داشته باشید که کابل های منفی و مثبت با همدیگر برخورد نکنند. باید از اصابت آچار و یا هر ابزار فلزی دیگر به قطب های منفی و مثبت باتری، به صورت همزمان حتما جلوگیری شود.

همین طور آچار نباید به صورت همزمان به بدنه فلزی، قطب مثبت و همین طور گلگیر ماشین برخورد کند. در تعویض باتری ماشین در حالت روشن باید در قدم اول دفترچه راهنمای ماشین را مطالعه کرد. با برداشتن درب باتری و باز کردن گیره ها و کابل ها و همین طور اتصالات باتری، نسبت به جداسازی باتری اقدام کرد.

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری کیا کادنزا

تومان2,181,554 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

مراحل آخر تعویض باتری ماشین

در این بخش از تعویض باتری ماشین، اتصالات آن را باید جدا کرد؛ جای اتصالات بست ها را پیدا کنید و با آچار آن ها را باز کنید. گاهی وقتها بست ها به صورت کمربند بر روی باتری ها بسته شده اند. در این مواقع توجه کنید که مهره به صورت کامل باز شود تا امکان جدا کردن بست باشد.

بست های زیر باتری خودرو را می شود به کمک ابزار آچار باز کرد. بعد از باز کردن همه بست ها، باتری را با ملاحظه خارج کنید و در مرحله آخر قبل از قرار دادن باتری جدید، جای باتری و همین طور گیره ها و بست ها را تمیز کنید.

معمولا دور باتری آثار فرسودگی و رسوب وجود دارد که این اثرات در اتصال باتری جدید اختلال به وجود می آورد. به وسیله آب و جوش شیرین و با یک برس سیمی می توانید قسمت های باتری را تمیز کنید.

تعویض باتری ماشین

بهترین پیشنهاد اورجینال باتری برای شما 😍 خرید کنید 👇

باتری کیا اسپورتیج

تومان1,972,999 تومانمشاوره تخصصی خرید (رایگان) : 09139324729

نکات بعد از تعویض باتری ماشین

در این بخش از تعویض باتری ماشین نکاتی وجود دارد که عبارتند از:

  • باتری نو را به وسیله سیستم نگهدارنده و همین طور بست ها، محکم و درست در جای خود ببندید.
  • توجه کنید که قطب نوع مثبت که رنگ قرمز دارد با جای کابل پایانه مثبت سازگاری داشته باشد.
  • درپوش های نوع پلاستیکی بر روی پایه های باتری را برداشته و واشرهایی که ضد فرسایش اند را بر روی آن ها نصب کنید.
  • قبل از وصل کردن پست مثبت به پایانه مثبت، لایه ای نازک از گریس را بر روی ترمینال ها و ترمینال های باتری بمالید.
  • باتری را در جای اتصالش به ماشین به صورت محکم ببندید.
  • در این بخش برعکس عملیاتی که موقع باز کردن باتری خودرو انجام می شود عمل کنید. اول به سراغ قطب نوع مثبت باتری بروید و آن را متصل کنید، بعد از آن قطب منفی را وصل کنید.
  • با حرکت دادن باتری از سفت بودن اتصال آن مطمئن شوید.
  • بعد از پایان کار و بستن درب کاپوت، خودرو را روشن کرده و از کار کردن درست آن اطمینان حاصل کنید.

تعویض باتری ماشین در شهر و قیمت آن

تعویض باتری ماشین در اصفهان توسط اورجینال باتری به صورت شبانه روزی انجام می شود. این مرکز در محلی که شما هستید برای تعویض باتری شما حضور پیدا می کنند و همیشه در دسترس هستند.

با تماس تلفنی و یا مراجعه به سایت می توانید خیلی راحت به مرکز مورد نظر دسترسی پیدا کنید و با اطمینان خاطر و در اسرع وقت باتری را عوض کنید. امداد باتری اورجینال در شهر اصفهان در هر ساعت از شبانه روز انواع باتری را مناسب با خودروی شما و با ضمانت و کیفیت ارائه می دهد.

تعویض باتری ماشین در محل تهران با اعزام متخصصین این امر در محل مورد نظر شما، مشکل شما را حل کرده و باتری شما را تعویض می کنند. در هر ساعت از شبانه روز حتی روزهای تعطیل، پشتیبانی باتری در تهران به صورت حضوری باتری شما را تعویض و باتری مخصوص خودروی شما را وصل می کنند.

قیمت تعویض باتری ماشین به برند باتری و همین طور نوع باتری که شامل اسیدی و اتمی است بستگی دارد. اگر هنگام تعویض باتری، باتری کهنه خود را به همراه داشته باشید و تحویل دهید حدود 40 یا 50 درصد قیمت باتری برای شما کم می شود و خیلی با صرفه است.

قیمت خیلی از باتری های داخل کشور در مقایسه با مدل های خارجی بسیار مناسب هستند و کیفیت بالایی دارند.

بیشتر بدانید: برای اطلاع از قیمت باطری سپاهان دیدن نمائید.

سوالات متداول

1_ تعویض باتری ماشین شما چه زمانی اتفاق می افتد؟

هنگامی که در گذر زمان باتری شما فرسوده شود و قدرت لازم برای استارت خوردن موتور را نداشته باشد. الگوی نادرست استفاده از خودرو و همین طور گرمای زیاد نیز در خرابی باتری و تعویض آن نقش دارد.

2_ نشانه های ضعیف شدن باتری و نیاز به تعویض باتری ماشین را بیان کنید؟

ضعیف شدن ابزار برقی ماشین مثل چراغ ها، ریموت ها و سیستم های صوتی، باد کردن باتری، رسوب گرفتگی و کم شدن سطح مایعات، استارت نخوردن و گذشت عمر مفید باتری.

3_ برای جلوگیری از خراب شدن باتری چه کارهایی باید انجام داد؟

اگر از ماشین مدام استفاده نمی شود، گهگداری آن را خاموش کنید، از باتری مناسب شرایط جوی استفاده کنید و از خراب نبودن دینام مطمئن شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *